۱۷ آبان ۱۳۸۸

بالاترینی ها یک عذرخواهی به سایت توسل بدهکار هستند

چند روز پیش از طریق بالاترین با سایت www.tavasol.ir آشنا شدم. سایت بسیار جالبی بود و از تفکر پشت آن خوشم آمد.
مطلبی هم در این خصوص در وبلاگم منتشر کردم با عنوان سانسور کلمه سبز حتی در دعاها!
انصافاً مطالبی که کاربران جدید پس از معرفی سایت توسل در بالاترین، در آن منتشر می کردند، دعا نبود. با ادب ترین نام برای این نوشته ها می تواند شوخی و توهین باشد.
این سایت هم ظاهراً وابسته به دولت یا نظام نبوده که کسی بخواهد بگوید در سرکوب خشن معترضین به طور حتی غیرمستقیم دست داشته است.
مطمئناً بسیاری از کاربرانی که تا پیش از این از این سایت استفاده می کرده اند، جزو نیروهای ریزش کرده نظام بوده اند یا جزو جنبش سبز بوده اند و شاید حتی در اعتراضات نیز شرکت کرده اند. همان خانم چادری یا حاج آقایی که با عصا در کنار ما ایستاده بود یا آن بسیجی بریده از ظلمی که از کنار خیابان زیرچشمی به ما نگاه می کرد.آیا فکر می کنید به این ترتیب آنها بیشتر ترغیب می شوند در همراهی یا ادامه همراهی جنبش سبز؟
این سایت برای انتشار دعا بود و در آن از کاربران درخواست شده بود حتی دعاهای سیاسی و نفرین نیز وارد نکنند. این سایت بقدری به کاربرانش اطمینان داشت و به آنها احترام می گذاشت که مطلب را به طور مستقیم منتشر می نمود و حتی نیاز به عضو شدن هم نبود.
البته برخی کلمات را سانسور می کرد، که به سادگی قابل دور زدن هم بود، اما سرانجامی که این سایت پیدا کرد نشان می دهد که مسئولین آن حق داشته اند این حداقل کنترل را اعمال کنند و یا به عبارتی بهتر، این حد کنترل هم برای سایتی که می خواهد در داخل ایران فعالیت کند کافی نیست.

من شخصاً از بسته شدن این سایت بسیار ناراحت شدم و از طرف خودم از مسئولین و کاربران سایت توسل عذرخواهی می کنم.
از تمام بالاترینی هایی که مانند من می اندیشند درخواست می کنم این مطلب را بالا ببرند.

2 Comments:

ناشناس گفت...

نه نیستیم.بالاترینی ها هیچ عذر خواهی به کسی بدهکار نیستند . وقتی در جامعه رژیمی حاکم شده که با استفاده از مذهب بدترین تجاوزها رو به حقوق مردم کرده و اجازه ابراز مخالفت به کسی نمیده، مخالفین از هر منفذی برای بیان نفرتشون از این رژیم و کارهاش استفاده خواهند کرد مخصوصن که این منفذ رنگ وبویی از همون رزیم و کارهاش داشته باشه. از اسم این سایت خرافات مذهبی می باره. توسل یعنی چی؟ یعنی ترویج اینکه شما برو هر غلطی خواستی بکن بعد بیا به معصومینی که می گیم متوسل شو تا خدا از سر تقصیراتت بگذره. اینها مسائلی است که بدبختی سی ساله رو با این رزیم برای ملت ما بوجود آورده . کسی که معتقده و میخواد دعا کنه نیاز نداره همگام بشه با خرافاتی که رژیم داره تبلیغ می کنه تا همچنان سواری بگیره از ملت. مخصوصن که اومده بوده کلمه سبز رو سانسور کرده بوده . جنبش سبز یعنی ملت ایران. سایتی که بخواد حرف دل ملت ایران رو سانسور کن همون بهتر که بسته بشه. دم بالاترینی ها هم گرم که از هر منفذی برای بیان نفرتشون از جنایتکار ها استفاده می کنند.

ناشناس گفت...

من کاملا با نظر "ناشناس" مخالفم. ابن سایت مقدس بود اما بالاترینی ها اونو به افتضاح کشوندند. این که کلمه سبز حذف می شد کار جالبی نبود اما مدیر سایت علت رو توضیح داده که به خاطر این که این سایت فیلتر نشه مجبور به این کار شده. یه کسی که مشکلی داره با دیدن آمین های زیاد امیدش بیشتر می شد اما همین مقدار کم رو هم ازش گرفتند.