۲۷ شهریور ۱۳۸۲

روزه سياسي (اعتراضي)
بالاخره جبهه مشارکت يک قدم (اگرچه مورچه اي) برداشت و حداقل در اعتراض به زندانيان سياسي (اگرچه بيشتر زندانيان خودشان) دست به روزه سياسي-اعتراضي دست جمعي به همراه سخنراني زد. بعضي از سخنراني ها جالب (حتي کمي تا حدودي خطرناک) هستند. براي خواندن سخنراني ها اينجا را کليک کنيد.
آقاي خاتمي (دبيرکل جبه مشارکت) جون هرکي دوست داري يک تجمع مردمي در اعتراض به دخالت در امور خصوصي مردم هم برگذار کنيد. بيائيد از اين چيزاي کوچيک شروع کنيد، بعداً اگر تونستيد برين سراغ مبارزه با رانت و آزادي سياسي و آزادي عقيده و بيان و مطبوعات و .... بخدا همين آزادي شاد بودن و عدم دخالت در زندگي خصوصي مهمترين چيز، بخصوص براي جوانان است. اگر در اين را موفق شديد يا حتي تمام تلاش خود را بکنيد، مردم و باز هم بخصوص جوانان اميدوار شده و شايد حتي دوباره به شما کمي تا حدودي اعتماد کنند و بازهم شايدتر دوباره به شما و دوستانتان رأي بدهند.
البته اين مطالب رو نوشتم چون مطمئنم قادر به انجام آن نيستيد و احتمالاً از کنترل خارج شدن اين تجمع و عواقب آن براي خودتان (و شايد مردم) مي ترسيد (اگر از طرفداران دخالت در زندگي خصوصي مردم و مخالفبن شادي نيستيد). اما بالاخره بايد کاري کرد، ادامه وضعيت فعلي براي مدت طولاني غير ممکن است...