۲۷ آذر ۱۳۸۶

پوتین سردار رادان
خلاصه صحبت های سردار رادان این بود که دولت هم با طرح امنیت اجتماعی موافق است (تنها در خصوص برخی برخوردها نگرانی وجود دارد).
مردم و جوانان خوشحال باشند چون طرح با تمام قدرت ادامه خواهد یافت.
شاید پوتین روی شلوار برای خانم ها تبرج نباشد، چون این مورد تخصصی و مربوط به موازین دینی است. اما به هر حال اشکال دارد و برخورد خواهد شد.
قلیان غیرقانونی است و هیچ کس، حتی قهوه خانه های سنتی که در جواز کسب آنها نیز عرضه قلیان وجود دارد نیز حق عرضه آن را ندارند و در صورت تخلق پلمپ خواهند شد.
خوب حالا نوبت منه:
تلاش دولت برای مبرا دانستن خود از این طرح به خاطر نزدیکی به انتخابات و جلب نظر جوانان به سنگ خورد.
حداقل چند تا از مردم و جوانان ایران (من و دوستان و آشنایانی که با هم در این زمینه صحبت کردیم) مخالف این طرحیم و اصلاً خوشحال نشدیم ):
اگر سردار اطلاعی از مباحث تخصصی دینی ندارند، چرا بدون اطلاع اعلام می کنند که پوتین روی شلوار تبرج است و خواسته های خودش را پشت دلایل دینی مخفی می کند؟
ایشان فرموده اند که به هرحال پوتین روی شلوار اشکال دارد. لطفاً قانونی که به آن استناد می کنند را نیز اعلام نمایند. نیروی انتظامی موظف است طبق قانون عمل کند و اگر نیروی انتظامی هم قانونی برخورد نکند، وای به روزی که بگندد نمک.
راستی پلیس زن (یا نیروی انتظامی خانم، نمی دونم کدوم درسته!!!) چکار می کنه؟ پوتین نمی پوشن یا زیر شلوار می پوشن؟؟؟
در مورد قلیان هم آیا قانونی مبنی بر غیرقانونی بودن عرضه آن وجود دارد یا بازهم نمک گندیده؟
خیلی خوبه که سردار رادان اینقدر به فکر سلامت مردم هستند، اما زورکی نه میشه کسی رو سالم نگه داشت و نه به بهشت فرستاد. یکی از جاذبه های قهوه خانه ها و رستوران های سنتی، هم برای ایرانی ها و هم توریست های خارجی، همین قلیان بود. اگر از منوی اینها حذف بشود هم فروش آنها کم خواهد شد و هم از نظر توریستی حیف است هم اینکه اگر نتونم با دوستام جمع شیم و یک قلیون و 5 تا چای با خرما سفارش بدیم خیلی ناراحت میشم ):
ولی مهمترین موضوع اینه که آیا این برخورد از سوی نیروی انتظامی قانونی هست یا نه.