۲۸ آذر ۱۳۸۶


تبرئه احسان منصوری، مجيد توکلی و احمد قصابان، سه دانشجوی زندانی



خدا را شکر. بالاخره این سه دانشجو آزاد شدند، امیدوارم بقیه بیگناهانی هم که در زندان هستند آزاد شوند.


متأسفانه باید بگم اگر دادگاه این دانشجویان را مجرم می دانست نیز من قبول نمی کردم و از نظر من بی گناه بودند و این خیلی بد است که کسی به قوه قضاییه کشور خودش اعتماد نداشته باشد.

به نظر من چند وقتی است که قوه قضاییه دارد خودش را اصلاح می کند و اگر این کار ادامه پیدا کند شاید بتواند اعتماد از دست رفته را آرام آرام پس بیگرد.

البته مشخص است که هیچ قوه قضاییه ای در هیچ جای دنیا ایده آل نیست و نخواهد بود و همواره خطر اشتباه وجود دارد. حال یا اشتباهات عمدی و یا غیر عمدی شخصی و یا به دلیل ایرادهایی که در قوانین وجود دارد. اما مهم این است که قوه قضاییه طبق قانون عمل کند.


اين سه دانشجو ظاهراً از اتهامات توهين به مقدسات دينی و مذهبی، توهين به حرم اهل بيت مطهر (ع)، توهين به مردم شهرستان قم و شهر قم، توهين به مراجع عظام، توهين به عموم جوانان متشرع و زنان محجبه و توهين به مسوولان برائت حاصل کردند.

بر اساس رأی صادره آنان در رابطه با اتهام نشر اکاذيب عليه نيروهای بسيجی و امنيتی در دانشگاه تهران به ۴ ماه حبس تعزيری با احتساب و کسر ايام بازداشت‌های قبلی محکوم شدند که با توجه به اين‌که بيش از ۸ ماه است در زندان به سر می‌برند، اکنون آزاد تلقی می‌شوند.

اما سؤال این است که چه کسی پاسخگوی 4 ماه حبس اضافه ای است که اینها تحمل کردند؟ البته اگر فرض ما بر این باشد که شکنجه نشده اند و در زندان انفرادی نبوده اند و در این مدت مطابق قانون با آنها برخورد شده است که اطلاعات موجود حاکی از امر دیگری است.

آیا کسانی که به این دانشجویان تهمت توهين به مقدسات دينی و مذهبی، توهين به حرم اهل بيت مطهر (ع)، توهين به مردم شهرستان قم و شهر قم، توهين به مراجع عظام، توهين به عموم جوانان متشرع و زنان محجبه و توهين به مسوولان و ... زدند پاسخگو خواهند بود و قوه قضاییه همانطور که علیه این دانشجویان اقدام کرد، علیه آنها نیز اقدام خواهد کرد یا خیر؟ یعنی آیا روزنامه کیهان، بسیج دانشجویی، وزارت اطلاعات، مجلس و قوه قضاییه و ... نیز دادگاهی خواهند شد؟ (برخی از مسئولین در قوه قضاییه، مجلس، وزارت اطلاعات، بسیج دانشجویی و ... با وجود اینکه این دانشجویان تأکید می کردند روزنامه هایی که در آنها این توهین ها شده است جعلی است و از سوی آنها چاپ نشده است، اسرار داشتند که خود این افراد اقدام به چاپ مطالب کرده اند و آنها مدارک معتبری در این خصوص دارند و حتی خود دانشجویان نیز اعتراف کرده اند و ...)

البته احتمالاً اکثر شما الآن خواهید خندید، چون ظاهراً توقع بی جایی است و همین که این دانشجویان تبرئه شدند خود یکی از معجزات بزرگ است.


به امید آزادی تمام زندانیان بی گناه، چه عقیدتی-سیاسی و چه غیره...