۱۸ بهمن ۱۳۸۶

خصوصیات ضد سرطانی کانابیس (ماری جوانا)


بر اساس تحقیقات دانشگاه روستوک آلمان، یکی از مواد داخل گیاه کانابیس (گرس)، از رشد سرطان جلوگیری می کند.
محققین این دانشگاه ثابت کردند که ماده Tetrahydrocannabinol، جابجایی سلول های تومور به بافت های دیگر را متوقف می کند. این محققین اشاره می کنند که هنوز در مراحل آزمایشی اولیه قرار دارند، اما امیدوارند که در آینده، Cannabinoidها (از مواد تشکیلا دهنده گیاه کانابیس) به عنوان یکی از روش های درمان سرطان با آثار جانبی کمتری نسبت به داروهای مورد استفاده در شیمی درمانی های عادی، مورد استفاده قرار گیرند.
نتایج این تحقیق در «Journal of the National Cancer Institute» (شماره 100، صفحه 59) منتشر شده است.

از اوایل دهه 90 تحقیقات زیادی در ارتباط با خصوصیات دارویی کانابیس صورت گرفته است. از جمله موارد کاربرد آن، درمان حالت تهوع در زمان شیمی درمانی در برابر سرطان می باشد. تحقیقات مختلف و آزمایشات بر روی حیوانات نشان می دهند که Cannabinoidها می توانند از تقسیم سلول های سرطانی جلوگیری کرده و حتی آنها را بکشند و از این طریق رشد تومورها را متوقف کنند.
از دیگر کاربردهای دارویی کانابیس، درمان بیماری و یا آثار جانبی درمان بیماری هایی مانند ایدز، آسم، صرع، گلوکوم (آب سیاه چشم)، سرطان، میگرن، ام اس، التهاب روده، اگزمای آتوپیک، درد، اسپاسم عضلانی، سندرم تورت، مشکلات عضلانی، آرتروز، افسردگی، بی اشتهایی و ... می باشد.